(Борщівський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. №3-гімназія ім. Р.Андріяшика)
Посередній вчитель розповідає
Добрий вчитель пояснює
Кращий вчитель демонструє
Великий вчитель надихає
І тому вчитель повинен давати не тільки суму знань, а сформувати життєву компетентність. Слово інтерактивний (від англ. «interact» - взаємодія) означає знаходитись в режимі діалогу, бесіди з людиною, комп’ютером, це взаємодія вчителя і учня
Організовується індивідуальна, групова робота, рольові ігри, мозковий штурм, дебати, дискусія. Створюється атмосфера доброзичливості і взаємо підтримки. Тут формується критичність мислення, мовна культура, самоаналіз. Вчитель виступає в ролі консультанта.
Серед проблем, розв'язання яких впливає на покращення математичної підготовки учнів в нашій школі, особливе місце займає групова навчально-пізнавальна діяльність учнів. Під груповою формою навчання розуміють таку форму організації навчальних занять, за якої певній групі учнів ставиться єдине навчальне завдання, для розв'язання якого необхідне об'єднання зусиль усіх членів групи, тісна їх взаємодія.
Козій В.М, вчитель математики Борщівського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. №3 – гімназія ім..Р.Андріяшика»
Як впевнено почуває себе на уроці добре підготовлений учитель, постійно готовий до будь-яких несподіванок, як спокійно і безпомилково діє він навіть у найнапруженіших ситуаціях. У чому ж секрети професіоналізму такого педагога? У підготовці до уроку. Без досконалого, науково обгрунтованого проектування навчальних занять марно сподіватися піднести учнівську й учительську працю на якісно новий рівень.
Вплинути на свій емоційний стан і стан дитини можна за допомогою спеціально розроблених психологами і фізіологами вправ.
Коли людина відчуває будь-які емоції, їх зазвичай можна виявити за її мімікою. Крім м'язів обличчя, змінюється також тонус і в інших м'язах тіла. Тільки це не так помітно. Але спостережлива людина може за ходою, постаттю і за деякими іншими зовнішніми ознаками визначити, в якому настрої знаходиться інша людина.
Сучасні можливості Інтернету забезпечують технології Веб 2.0 (або соціальні мережеві сервіси). Вони надають більше можливостей для користувачів. За їхньою допомогою можна вивчати віртуальну карту Землі або створювати віртуальні фото- й відеоальбоми, а також можна стати автором цікавих матеріалів, завантажених до таких сервісів.
З досвіду роботи вчителя географії Борщівського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. №3- гімназія ім.Р.Андріяшика» Вавринець А.Л.
Урок – це основна форма отримання знань учнями. Провести урок на сучасному етапі стало набагато складніше і важче, ніж це було раніше. Великою підмогою в підвищенні ефективності учбового процесу, його оптимізації є дидактичний принцип навчання – наглядність. Мова йде про таку наглядність, яка мала б великий простір для творчої самостійної діяльності учнів на всіх етапах засвоєння знань, яка була б із багатьма невідомими, які необхідно розпізнати, розкрити і засвоїти. Наглядність повинна бути і такою, щоб вона без примусу будила внутрішній стимул до пізнання, щоб запропонований зміст навчального матеріалу , його розкриття і його засвоєння знаходилося б у тісному зв’язку з раніше засвоєними знаннями. Наглядність повинна не тільки демонструватися, до неї повинні бути проблемно-пізнавальні запитання і завдання. Ілюстративний і дидактичний матеріал має велике значення в підвищенні ефективності уроку.
Використання комп‘ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.
Інформатизація освіти - це процес утілення у традиційну практику роботи структур і установ нових інформаційних технологій із метою підвищення ефективності їх функціонування.
Економічне виховання - це вироблення в учнів чіткої уяви про наукові закономірності розвитку економіки, особливості ринкових відносин, цілеспрямоване, систематичне формування у підлітків економічних знань, високої організованості та творчої ініціативи, підготовка їх до продуктивної праці, вмілого, бережливого ставлення до природи, вироблення звички практично використовувати економічні знання у реальному житті