Борщівський НВК
"Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. №3 - гімназія ім.Романа Андріяшика"
Неділя, 22.12.2024, 11:05

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [15]

Освітній портал
Головна » Статті » Мої статті

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Інформатизація освіти - це процес утілення у традиційну практику роботи структур і установ нових інформаційних технологій із метою підвищення ефективності їх функціонування.

Модель сучасної школи передбачає створення єдиного освітнього простору, що формує умови для вільного руху інформації, швидкого доступу до неї всіх учасників навчального процесу. Цього можна досягти шляхом використання інформаційно-комунікативних технологій під час навчально-виховного процесу. Використання комп'ютера та цифрових ресурсів у процесі вивчення іноземної мови є одним із найголовніших напрямів роботи методичного об'єднання вчителів іноземної мови.

Метою діяльності є створення умов для переходу школи на новий якісний рівень освіти, який дозволяє створити комфортні та гармонійні умови для педагогічного колективу школи під час підготовки і проведення занять, виходячи із сучасних вимог до уроку (використання ІКТ).

Задачі діяльності:                                                                  

1.Підвищення ефективності управління за рахунок упровадження нових інформаційно-комунікативних технологій.

2.Забезпечення підготовки і перепідготовки педагогічних працівників із використання нових інформаційний технологій у професійній діяльності.

3.Створення матеріально-технічних умов для здійснення процесів інформатизації освіти.

4.Адаптація та впровадження комп’ютерних розвивальних, навчальних та інформаційних технологій.

5.Підвищення ефективності навчального процесу за рахунок упровадження комп’ютерних навчальних технологій.

6.Формування інформаційного мислення у випускників школи.

Очікувані результати:

1.Підвищення якості викладання іноземної мовиш ляхом ефективного використання сучасних педагогічних та інформаційно-комунікативних технологій.

2.Розширення можливості індивідуалізації і диференціації навчання учнів.

3.Прищеплення учням навичок роботи із сучасними технологіями, що сприяє їх адаптації до соціальних умов.

4.Постійне динамічне оновлення змісту, форм,процесів навчання та виховання.

5.Створення засобів наочності, розробка матеріалів для комп'ютеризованих уроків.

Реалізація впровадження ІКТ в навчально-виховний процес здійснюють у декількох напрямках. Рівень професійної грамотності педагогів значно зріс за останні роки завдяки активній участі вчителів іноземної мови нашої школи в теоретичних та практичних семінарах районного, міського та обласного рівнів із впровадження інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховний процес.

Неможливо недооцінювати можливості самоосвіти. Створення методичного кабінету вчителів іноземної мови з доступом до мережі Інтернет надало можливості педагогам підвищити як свій інтелектуальний рівень, так і рівень мовленнєвої компетенції шляхом спілкування з носіями мови. Кожен учитель іноземної мови користується медіатекою, методичними матеріалами, комп'ютерними програмами та інтернет-ресурсами для проведення уроків, позакласних заходів, для створення навчальних матеріалів та програм. Зараз вчитель має досить велику кількість навчальних комп'ютерних програм, як вітчизняних, так і аутентичних.

Протягом 10 років методичне об'єднання вчителів іноземної мови співпрацює з представництвом

Pearson Education. Новітні методичні комплекси спрямовані на використання ІКТ як на уроці, так і для роботи вдома. Ці програми повністю відповідають авторській концепції підручника, збережена сюжетна лінія і персонажі, подання і закріплення матеріалу відповідає тематичному та поурочному плануванню, завдяки чому максимально полегшується задача впровадження мультимедійного компонента у кожний урок. Усі ці матеріали є зручним та ефективним засобом самостійної роботи учнів удома. Комп'ютерні програми мають велику кількість мовленнєвих вправ та ігор, спрямованих на вдосконалення навичок аудіювання, читання та письма. Учителі іноземної мови використовують ці програми для роботи у комп'ютерному класі та з інтерактивною дошкою, плануючи домашні завдання (кожен учень школи має відповідне комп'ютерне забезпечення). Семінари, які проводять досвідчені методисти, розкривають питання забезпечення високої якості подання матеріалу шляхом використання нових технологій для індивідуалізації процесу навчання, створення умов для успішної діяльності кожного учня.

Для початкової школи вчителі іноземної мови використовують диски з казками для вдосконалення навичок аудіювання. Також на уроках ефективно використовують лексико-граматичні тести в режимі онлайн.

Перед учителями іноземної мови стоїть головна задача - надати учням можливість комунікації.

Завершуючи навчання у спеціалізованій школі учні повинні вміти здійснювати комунікацію як рідною, так і іноземною мовою. Тому вчителі іноземної мови багато уваги приділяють формуванню інформаційної компетенції. Учні нашої школи вчаться знаходити необхідну інформацію, аналізувати її, вибирати головне і використовувати це для розв'язання особистих проблем та створення нового продукту. Невід'ємною складовою роботи вчителя є розвиток навичок самоосвіти у наших учнів, тому що сьогодні як ніколи людина повинна вміти розвивати свою функціональну компетентність, вміти орієнтуватися в інформаційних потоках. Інтернет — це величезний простір для розвитку творчих здібностей учнів. Його використання дає можливість спілкування учнів нашої школи з безпосередніми носіями мови. Це здійснюється шляхом листування електронною поштою з ровесниками з інших країн; інтернет-конференцій з іншими школами. Це величезний крок уперед у навчанні англійської мови та чудова нагода заявити про себе на весь світ, бути здатним до спілкування, розвиваючи комунікабельні навички.

Досвід роботи в мережі Інтернет показав, що завдання на основі ресурсів Всесвітньої павутини є одним з найефективніших засобів досягнення вищезазначених цілей. Вони сприяють розвитку самоосвітньої активності, яка спрямована на засвоєння нового досвіду. Учні вчаться проводити дослідження, систематично і чітко висловлювати свої думки у письмовому вигляді, надсилати й отримувати велику кількість текстової, цифрової і графічної інформації, аналізувати інформацію, яка надходить, і представляти нові ідеї. Завдання на основі інтернет-ресурсів та проектна діяльність сприяють навчанню в співпраці, формуванню навичок взаємодопомоги, умінню здійснювати спільну діяльність. Учні спілкуються з носіями мови за допомогою чатів, відеоконференцій, форумів та електронної пошти. Вони дізнаються більше про життя, цінності та культуру людей, мову яких вивчають.

Учителі школи використовують готові інтернет-ресурси, а також учаться створювати їх самостійно. Інформаційні ресурси мережі Інтернет містять текстовий, аудіо- і візуальний матеріал з різних тем. Вони створені виключно для навчання. Є досвід використання п'яти видів інтернет-ресурсів. Кожен із цих видів випливає із попереднього, і стає поступово складнішим, що дозволяє вирішити складніші питання. Перші два спрямовані на пошук, відбір та класифікацію інформації. Інші охоплюють елементи проблемного навчання і спрямовані на активізацію пошуково-пізнавальної діяльності учнів.

Освіта в Україні набуває нових рис: комп'ютеризація навчального процесу спонукає до перегляду традиційних форм і методів викладання іноземної мови, виникнення таких нових форм проведення уроків, як «метод проектів». По-перше, ця інтегрована форма навчання ефективна для розвитку навичок дослідницької діяльності, адже методом проектів учні розв'язують проблеми, що ґрунтуються на міжпредметних зв'язках. Це заохочує учнів працювати в колективі, оскільки зазвичай обсяг роботи, який необхідно виконати, дуже великий, що й потребує кооперації.

На своїх заняттях учителі іноземної мови активно використовують створення та захист проектів учнями за різними напрямками із застосуванням презентацій та мультимедійного проектору. Для виконання проектних робіт учні використовують програму MS Office Power Point. Дуже цікаво спостерігати за розвитком учнів, переглядаючи їхні презентації. Для кожної дитини це можливість висловитися й показати себе, свої інтереси та навички.

Презентації використовують і вчителі, і учні. Учителі створюють оригінальні навчальні матеріали, які захоплюють, мотивують та націлюють учнів на успішні результати. Освітній потенціал мультимедійної презентації ефективно використовують на уроках іноземної мови для здійснення наглядної підтримки процесу навчання.

Досвід використання мультимедійної презентації свідчить про те, що її використання сприяє поєднанню різноманітної текстової аудіо- та відеонаочності. Можливе використання для презентацій як інтерактивної, так і мультимедійної дошки, що дозволяє краще систематизувати новий лексичний, граматичний і навіть фонетичний матеріал та створити підтримку під час навчання всіх видів мовленнєвої діяльності. Також можна використовувати окремі слайди як роздавальний матеріал.

Використання мультимедійної презентації сприяє активізації уваги всього класу; співвідношенню класної та позакласної самостійної роботи учнів; економії навчального часу; формуванню комп'ютерної мультимедійної компетентності як учителя, так і учня; розвитку креативних здібностей учнів.

У результаті ми досягаємо головної мети навчання — виховання особистості, яка здатна розвиватися в умовах сучасного суспільства.

 

Вчитель англійської мови Костецька О.Г.

Категорія: Мої статті | Додав: Oksana2012 (25.05.2014)
Переглядів: 1961 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz