Борщівський НВК
"Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. №3 - гімназія ім.Романа Андріяшика"
П`ятниця, 22.11.2024, 22:03

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [15]

Освітній портал
Головна » Статті » Мої статті

Інтерактивний урок фізики: використання комп'ютерних технологій

Альона Ангеловська, учитель фізики    

Борщівського НВК «ЗНЗ I-III ст.№3 – гімназія ім. Р. Андріяшика»

Інформатизація сучасного суспільства неминуче приз­водить до інформатизації освіти.

Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефек­тивність самостійної роботи, дають цілком нові можли­вості для творчості; вчителю вони дозволяють реалізувати  принципово нові форми та методи навчання.

Одним із напрямів застосування комп’ютерних технологій є впровадження безпосередньо в навчальний процес програмних засобів, які дозволяють моделювати та іміту­вати реальні явища, а також досліджувати поведінку са­мих моделей.

Навчальний процес має не тільки давати якісні знання, формувати певні навчальні компетентності, а й розвивати природні здібності кожної дитини, зба­гачувати її індивідуальний досвід, формувати моральну свідомість. Особистісно орієнтовний підхід до дитини має сприяти гуманізації виховного процесу, наповнити його морально-духовними цінностями, утвердити спра­ведливість і повагу, максимально розкрити потенціальні можливості дитини, стимулювати розвиток творчої осо­бистості. А це можливо лише за умови, що співпраця між учителем і учнями будується на основі ознак особистіс­но орієнтованого навчання, а саме: зосередження ува­ги на потребах учня; забезпечення діагностичної осно­ви навчання; перевага навчального діалогу; співпраця, співтворчість між учнями і вчителем, ситуація вибору і відповідальності; турбота про емоційне і фізичне бла­гополуччя; адаптація методики до навчальних можли­востей учня; стимуляція розвитку і самовдосконалення. Доброзичлива, творча взаємодія вчителя й учня, діалог двох рівних партнерів, відсутність страху, радість спілку­вання, право на власну думку, допомога в саморозвит­ку, підтримка — ось далеко не повний перелік переваг навчального процесу, побудованого на основі співпра­ці вчителя й учня.

За технологією особистісно орієнтованого уроку при його підготовці:

                                                                                        

ü визначається загальна мета залежно від місця дано­го заняття у програмі та її корекція залежно від різ­них етапів уроку;

 

ü здійснюється конструювання дидактичного матеріа­лу різного типу, вигляду й форми, визначення мети, місця й часу його використання на уроці;

 

ü добирається дидактичний матеріал, який дає змо­гу виявляти індивідуальну вибірковість учнів щодо змісту, виду й форми навчального матеріалу, що по­легшить його засвоєння;

 

ü обмірковуються можливості для самовияву учнів;

 

ü плануються різні форми організації навчальної діяль­ності (співвідношення фронтальної, індивідуальної, самостійної роботи);

 

ü продумуються чергування видів робіт, типи завдань для зниження втомлюваності учнів.

 

Застосування інноваційних технологій, які будують­ся на комплексному психологічному вивченні особис­тості всіх учасників навчально-виховного процесу, дає можливість позитивно розвивати їхню інтелектуальну, соціальну, духовну сфери, сприяє соціальному само­ствердженню й культурному самостворенню. Наявність різноманітних освітніх технологій є результатом творчо­го підходу вчителя до справи.

Інтерактивні технології найбільше відповідають осо­бистісно орієнтованому підходу до навчання. Суть ін­терактивних технологій полягає у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх тих, хто навчається. Це співнавчання (колективне, кооперативне навчан­ня у співпраці), у якому і вчитель, і учні є суб’єктами на­вчальної діяльності. Учитель виступає в ролі організато­ра процесу навчання, лідера групи учнів.

Інтерактивні технології на уроках фізики дозволяють за­безпечити глибину вивчення матеріалу. Учні опанову­ють усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу, оцінки;. Змінюється і роль учнів: вони стають активними, приймають важливі рішення щодо процесу навчання. Воно стає внутрішнім, це інтерес са­мого учня. Значно підвищується роль особистості вчи­теля: він більше розкривається перед учнями, виступає як організатор. Кожна інтерактивна технологія потребує попереднього розгляду і навчання учнів процедури.

Щоб викладання предмета фізики було, проблемно-емоційним, сприяло підвищенню творчої активності учнів, учням надається можливість попрацювати із додатковим матеріалом (посібниками, бібліографічними даними, ресурсами Інтернету тощо) і підготувати інформаційні матеріали про вчених. У долі великих людей закладе­ний потужний потенціал моралі, людяності, що незмін­но знаходить емоційний відгук в учнів.

Категорія: Мої статті | Додав: Oksana2012 (25.05.2014)
Переглядів: 674 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz