19 грудня 2017 року на базі Борщівського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст №3-гімназія ім.Р.Андріяшика» відбулося засідання методичного об’єднання вчителів інформатики на тему «Роль STEAM-освіти в реаліях модернізації сучасної школи».
Чи замислювались ви про те, яким буде світ через якихось десять років? Дивлячись на те як стрімко розвивається людство, важко передбачити, чи не так? Та саме в цьому світі наші діти житимуть та будуватимуть кар’єру. Чи здатні сучасні школи підготувати їх до цього? Вчитель інформатики Борщівського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст №3-гімназія ім.Р.Андріяшика» Притула О.П. розповіла про проблеми освіти в Україні та у світі. За останнє століття винаходи людства, стали досконалішими, а у більшості шкіл навчальний процес залишився на тому ж місці: клас, учні, учитель, дошка. Є приклади позитивних змін в освіті Сінгапуру та Фінляндії. Проте кожна країна і кожна школа повинні шукати свої шляхи удосконалення змісту освіти. Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
Відповіддю на питання активізації освіти може стати STEАM освіта. Чому STEАM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій. У STEАM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому, сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього. Спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності. На цих аспектах зупинилась у своєму виступі Сорокотяга О.Й.(вчителі інформатики НВК).
Кучер Т.Б. (вчитель інформатики НВК) провела майсткр-клас по створенню хмари слів (тегів), колажів, інфографіки та роботі в хмарних середовищах Google та про їх використання на різних етапах уроку.
Практичне заняття по створенню плакатів, стандів та тестів в середрвищі QUIZZIZ провела Маковська Л.І. (вчитель інформатики НВК). Учасники семінару взяли участь у тестуванні у даному середовищі.
Притула О.П. провела релаксаційну хвилину, використовуючи гру «Катена», яка є шляхом до розвитку креативного мислення.
За круглим столом учасники семінару обговорили розвиток здібностей до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення. |