| |
ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Хотілося б повести розмову не про дітей, а про нас, дорослих, про наше ставлення до їх успіхів і, ще важливіше, до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, частіше за все нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося «добрими намірами». Але, якими б не були виправдання, наше роздратування, крики, вияснення стосунків, покарання - все це додаткові стресові ситуації, це постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. Чим більші наші старання, чим більше уваги приділяємо ми дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша нагорода - відмінні оцінки... Особливе значення при формуванні готовності дитини до навчання надається фізіологічній адаптації. Фізіологічна адаптація Процес фізіологічної адаптації дитини до школи можна розділити на кілька етапів. Як проходить цей процес, які зміни в організмі дитини наявні при адаптації до школи протягом багатьох років вивчали спеціалісти в галузі медицини. Що ж відбувається в організмі дитини в перші дні навчання: • низький рівень і нестійкість працездатності; • дуже високий рівень напруження серцево-судинної системи; • низькі показники координації різних систем організму між собою; • зміни функціонального стану центральної нервової системи • різке зниження навчальної активності; • зниження працездатності; • до кінця першої чверті маса тіла зменшується у 60 % дітей; • скарги на втому, головний біль, сонливість, погіршення апетиту, поганий сон; • розгальмованість рухова або млявість, утомленість; • розлади шлунково-кишкового тракту; • підвищення артеріального тиску. Перший етап 2-3 тижні орієнтовний, коли у відповідь на весь комплекс нових впливів бурхливо реагують усі системи організму («фізіологічна буря») Другий етап 1-2 місяці нестійке пристосування, коли організм шукає й знаходить певні оптимальні варіанти реакцій на ці впливи Третій етап до 3-6місяців відносно стійке пристосування, коли організм знаходить найбільш оптимальні варіанти реагування на навантаження Велике значення для психічного та фізичного здоров'я вашої дитини має неправильний режим дня. Декілька порад щодо режиму дня: • 12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 год.) для поновлення сил. • Після школи не спішіть садити дитину за уроки, необхідно 2-3 години відпочинку (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку. • Не примушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять необхідні 10-15 хв. «перерви». • Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте їй можливість працювати самостійно, але якщо буде потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон та підтримка («Не хвилюйся, все вийде», «Давай розбиратися разом», «Я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не виходить, необхідна. Не акцентуйте увагу на оцінках («Не дарма з письма в тебе одні «2» та «З»). Якщо ви будете дотримуватись вищевказаних побажань у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. |